utorok 15. februára 2011

Test kúrenia v autách

Nie vždy a nie v každom ohľade sú nové technológie krokom vpred. Súčasná snaha o znižovanie emisií môže mať, ako zistil pri praktickom teste nemecký autoklub ADAC, aj svoju druhú, stinnější stránku.

Keď zisťoval, za ako dlho sa vykúri interiér auta z mrazivých mínus desiatich stupňoch na prijateľných plus dvadsaťdva stupňov, dospel k zisteniu, že to u niektorých typov áut môže trvať aj viac ako pol hodiny. K absolútne najhoršie hodnoteným autám pritom patril kombík fabie z mladoboleslavskej automobilky.


Najlepšie kúri autá s benzínovým motorom, pokiaľ možno veľmi výkonným a objemným a tiež s pokiaľ možno čo najmenšie kabínou. Preto nie je divu, že na prvých dvoch miestach rebríčka najlepšie hrejúca áut sú dva športové modely Mercedesu (Mercedes SLS AMG a Mercedes E 500 Coupe). Obaja to zvládli za deväť minút

Výkonné hybridy tiež dobre kúria

Aj tretí skončil Mercedes, ale tentoraz limuzína triedy S v prevedení Hybrid. To je pomerne zaujímavý údaj, pretože inak hybridné automobily sa naopak umiestnili v hornej časti rebríčka najpomalšie vyhriatych automobilov. To sa týkalo najmä Toyoty Auris hybrid či Hondy Insight.

Zrejme najväčším prekvapením je ale rýchlosť vyhriatie interiéru u limuzíny Volvo S60 D5, teda auta s dieselovým motorom. Dvadsaťdva stupňov ADAC nameral za deväť minút dokonca aj na zadných sedadlách.

Inak diesely skončili v rebríčku rýchlosti vyhrievania interiéru napospol až na dolných priečkach a naopak rebríček najhoršie topiaci automobiloch je ich plný. Je teda zrejmé, že v severských krajinách sa tomuto parametru venujú veľmi starostlivo. Zrejme z podobného dôvodu sa pomerne vysoko sa v rebríčku umiestnil aj ruský automobil. Lada Prior bola na predných sedadlách vykúrená na požadovanú teplotu za 10 minút, na zadných potom za dvanásť.


PlaySuperEna and win up to 150 million



Škodovky tiež nedopadli najlepšie

To je podobný údaj ako u benzínovej verzie Škody Fabia, ktoré ADAC, podobne ako ďalším hodnoteným škodovkám s benzínovým motorom - Roomstera a Superbu - udelil ešte hodnotenie "dobré".

Naopak Škoda Fabia Combi s motorom 1,6 TDI patrila k absolútne najhoršie hodnoteným vozidlam. Na predných sedadlách tejto verzie zatiaľ najmenší Škodovky sa cestujúci ohrejú až za dvadsaťtri minút a na zadných až za dvadsaťsedem. Pre konštruktérov v Mladej Boleslavi môže byť predsa len miernu útechou, že koncernový súrodenec Seat Ibiza ST s rovnakým motorom bol ešte horší a dokonca vôbec najhoršie. Predsa len sú španielske zimy miernejšie než tie české ...

Okrem Ibizy sú rekordmanov v pomalosti vykurovanie vnútrajškov hlavne veľkopriestorové automobily so vznetovými motormi. Konkrétne zlý výsledok (na zadných sedadlách pol hodiny a viac) zaznamenali Fiat Dobló, VW Sharan, Mercedes Viano a Peugeot 807

Nedostatočné hodnotenie dostali aj hybridné automobily Toyota Auris Hybrid a Honda Insight hybrid a tiež elektromobil Mitsubishi i-MiEV.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára