sobota 26. februára 2011

Alpina B5 Bi-Turbo Touring

Prestížna nemecká značka Alpina rozširuje ponuku karosárskych verzií modelu B5 Bi-Turbo o praktický Touring.

Spoločnosť Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG z nemeckého buchloa Buchloe na tohtoročnom autosalóne v Ženeve predstaví model B5 Bi-Turbo Touring. Ten rovnako ako v minulom roku uvedený sedan vychádza zo súčasného BMW radu 5. Prvé informácie o novom modeli značky Alpina priniesol nemecký magazín Auto Bild.

Pod kapotou kombi sa skrýva motor 4,4 V8 Bi-Turbo, upravená verzia dvakrát preplňovaného agregátu N63 z novej 550i. Rovnaká pohonná jednotka pracuje nielen v sedane B5 Bi-Turbo, ale iv B7 Bi-Turbo, ktorého základom je BMW radu 7.

Najvyšší výkon je aj u Touring 373 kW (507 k) pri 5500 min-1. Maximum krútiaceho momentu 700 Nm leží medzi 3000 a 4750 min-1. Dve turbodúchadlá (každé pre jeden rad valcov) sa nachádza vnútri V medzi valcami, tak ako u produkčného motora od BMW. Jedná sa však o zákazková turba od Honeywell-Garrett, ktoré majú plniaci tlak až 1,0 bar. K tomu motor pridáva priame vstrekovanie a variabilné časovanie ventilov Double Vanos.


PlaySuperEna and win up to 150 million


Okrem iných turbodúchadiel sa motor ďalej konštrukčne líšia aplikácií dvojitých medzichladičov stlačeného vzduchu (má dva oddelené okruhy vzduch-voda a voda-vzduch) a zákazkovým piesty Mahle, ktoré boli optimalizované pre vyššie teploty a tlak vo valcoch.

Prevodovka je osemstupňová automatická ZF 8HP70, ktorá sa dodáva aj do BMW 550i (Alpina B7 Bi-Turbo s rovnakým motorom má naopak šesťstupňovú prevodovku). Alpina má manuálne radenie ovládané tlačidlami na volante Switch-Tronic. Akcelerácia z 0 na 100 km / h trvá Touring len 4,8 sekundy (sedan je o 0,1 s rýchlejšie) a maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 300 km / h. Kombinovaná spotreba má hodnotu 10,9 l/100 km.

Okrem pohonnej jednotky je upravený aj podvozok, ktorý je vybavený nastaviteľnými tlmičmi. Bezo zmien nezostane ani brzdový systém, ktorý je vybavený väčšími brzdovými kotúčmi a novými strmeňmi.

Zmeny na dizajne exteriéru sú decentné a obmedzujú sa na nástavce nárazníkov a prahov, spojler nad zadným oknom a 20-palcové kolesá v dizajne Alpina Classic. V interiéri nájdeme čalúnenie špeciálny kožou Lavalina, multifunkčný volant s logom Alpina av prístrojovej kaplnke našli svoje miesto tradične modrej budíky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára