pondelok 7. marca 2011

Test Audi A1

Chcete Audi aj vy? Môžete. Veď Tú máme novú radu A1: je to síce o kúsok menšie Audi, než by ste čakali, ale stále má tie typické znaky - masku chladiča veľkú ako u nákladiaku, štyri kruhy a ... Jasne. Aj tá cena nie je práve najnižšia, čo je tiež celkom typický znak firmy.


Mini voči Mini


Veľkosťou aj cenovo sa Audi A1 radí do kategórie vozidiel, ako je napríklad Mini. Ostatne to je najväčší konkurent a práve napriek jemu sa chce Audi poriadne presadiť. Na rozdiel od neho, ale toto auto ponúka trochu iný prístup. Taký viac ženský. Inak lakované stĺpiky strechy, zaguľatená zadok a na druhú stranu prísnejšie vyzerajúci predná maska so svetlami, proste presný opak Mini.


Vnútri je poznať snaha značky o precíznosť. Všetko má vlastnú tvár, ale každý detail je zlícovaný presne av perfektných materiáloch. Pozrime sa však na zadné sedadlá. Tá predné sú totiž dostatočne veľká, ale vzadu je to ako v tom Mini. Proste sem sa síce niekto vojde, ale moc pohodlie si neužije. Iba trojdverová verzia tiež neuľahčuje nástup.


Kufor taktiež nie je moc veľký. Je zaujímavé, že po vyklopení piatych dverí sa objavia ďalšie svetla, ktorá svieti, aj keď sa majiteľ zrovna hrabe v nákupných taškách. Bohužiaľ ale vstupný otvor nie je nijako veľký ai prah je dosť vysoko.



Pozrime sa však pod kapotu. Audi nikdy nešetrilo na technike, ale tu sa to nedá tak povedať. Iste, nenájdeme tu osemvalca, ba dokonca ani šesťvalca, ale objavia sa tu len maličkaté štvorvalce. Všetky sú známe z koncernu VW - 1.2 TFSI (63 kW), 1.4 TFSI (90 kW) a 1.6 TDI (77 kW). Ale pozor - všetky motory sú vybavené systémom Stop-Start.

My pod kapotou štrnásťstovkou a dosť sme si ju užili. S malým autom sme si užili dosť zábavy. Podvozok je tiež koncernový, tentoraz pochádzajúce z VW Polo. Vpredu sú vzpery McPherson, vzadu vlečené ramená. Všetko funguje tak, ako má. Zákruty prechádza auto veľmi presne a bez zbytočných záludných úskokov a nedotiahnutých oblúka. Na Audi sa celkom radostne aj vrhá do zákrut, pretože vpredu predsa len nie je taká váha, ako treba u modelov A6, ktoré vo vyšších rýchlostiach majú tendenciu zatáčať ako Olcit.


Pre úzke masy


Audi nebolo, nie je a nebude lacnou značkou. Ani A1 sa nevnucuje cenou. Je to vozidlo pre ľudí s dobre vypchatými vankúšom. Firma si predstavuje, že s ním pritiahne napríklad mladé bezdetné páry, ktoré by chceli Audi, ale veľké automobily sú pre ne proste už moc veľké.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára