piatok 11. marca 2011

Nový Mercedes SLK s magickou strechou

Malé kupé-kabrio Mercedesu vošlo do tohto roku v novej generácii. Nové SLK má výrazne ostrejší hrany a agresívnejší dizajn dopĺňa lahôdka v podobe sklenenej strechy. Stlačením tlačidla sa zatmaví, alebo naopak sprehľadní.

Najmenšia kupé-kabrio SLK vyrába Mercedes od 1996 a teraz prichádza na trh tretej generácie. Drží sa tradícia celej rady, takže má tiež pevnú skladaciu strechu, ktorú do celosvetovej módy priviezla práve prvej generácie nemeckého roadsteru (úplne prvým kabrioletom s plechovou strechou bol Peugeot 401 Eclipse v roku 1934). Zaujímavou inováciu potom ponúkla aj druhá generácia SLK: airscarf - veterná "šál" odfukuje krk cestujúcich horúcim vzduchom z opierky hlavy.

Nová generácia potom ohromuje originálnym strešným oknom. Je sklenené a bude možné meniť jeho transparentnosť. Magic Sky Control, ako ho pomenovali, umožní vodičovi elektronicky regulovať, koľko svetla strecha prepustí dovnútra. Špeciálna vychytávka využíva fyzikálny princíp doskových kondenzátorov. Keď do nich ide prúd, častice, ktoré sklo znepriehladňují, sa rozostúpi a naopak.

Vzhľad novinky sa dizajnérom Mercedesu podaril. Po zaoblených predchádzajúcich generáciách vzali u novinky do ruky dláto a brúsky a hrany poriadne priostrila. Za vzor im čiastočne poslúžilo superprémiové kupé SLS av niektorých detailoch čerpali iz histórie značky. Veľká a predsunutá predná maska ​​totiž pripomína legendárny kupé 300 SL z päťdesiatych rokov minulého storočia.

Hoci je SLK pomerne malé auto (na dĺžku má len 4,13 metra), dizajnérom sa podarilo vytesať veľmi peknú karosériu. Agresívny "ňufák" dopĺňajú výrazné prieduchy na blatníkoch a rozložité predné i zadné svetlomety. Natiahnutá strecha potom dobrý dojem len potvrdzuje a rozhodne nepôsobí neprimerane dojmom.
Mercedes SLK

Rovnako vydarený je aj interiér. Samozrejme len dvojmiestny, za sedadlami nie je žiadny priestor, len dva ochranné oblúky. Palubná doska vyznáva skôr konzervatívny štýl, ale má športový šmrnc a krásne retro výduchy ventilácie. Snáď len na strednom paneli sa trochu premnožili najrôznejšie tlačidla. Z predchádzajúcej generácie použitý systém výdychov Airscarf dopĺňa systém Airguide, ktorý inteligentne rozdelí vzduch z ventilácie tak, aby sa posádka pri jazde s otvorenou strechou cítila vždy príjemne.

Pod kapotou sa pre začiatok usadí trojica motorov, zatiaľ len benzínových. Ekovlny sa dovalil aj do tejto kategórie áut, a tak má trojica použitých motorov prídomok BlueEFFICIENCY, teda že sú úsporné ak životnému prostrediu šetrné, ako to len ide.

V každom prípade dva slabšie štvorvalce klamú mene. Cez označenie SLK 200 a SLK 250 dostane zákazník preplňovanú priamovstrekový osmnáctistovku s výkonom 135 a 150 kW. Až tretí šesťvalec SLK 350 má motor s objemom 3,5 litra s výkonom 225 kW. Na stovku SLK s týmto motorom zrýchli za 5,6 sekundy a maximálna rýchlosť krotia obmedzovač na 250 km / h.
Mercedes SLK

Všetky motory majú štart / stop systém a nevídanú papierovú kombinovanú spotrebu. Výrobca uvádza 6,1 litra u najslabšieho motora a 7,1 litra u šesťvalca. V pláne je ale aj zástavba naftového štvorvalca a dôjde i na verziu AMG, v ktorej bude trápiť gumy na zadných kolesách osemvalec.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára