piatok 6. mája 2011

2011 BMW Alpina B5 Biturbo

Spoločnosť Alpina, jeden z hlavných tunerov automobilky BMW, dnes zverejnila prvé informácie o chystanom kombi radu 5 s označením Alpina B5 Bi-Turbo Touring. Poďme sa na neho a na prvý detaily pozrieť trochu bližšie.

Tento automobil by sa dal nazvať ako neoficiálny M5 vo verzii kombi. Oficiálna M5 Touring novej generácie bude predstavená na autosalóne v Ženeve, tak sa zatiaľ môžeme pokochať pohľadom aspoň na túto. BMW M5 Touring predchádzajúcej generácie bol veľmi populárny automobil, pretože ponúkal výkony superšportu a tie najmodernejšie technológie, a všetko to bolo zabalené do rodinného a praktického kabátu. Nová generácia v tom bude samozrejme pokračovať a aj keď to tak nevyzerá, iv tomto segmente ultra výkonných kombi je konkurencia. A je, ako inak, nemecká, a to konkrétne v podobe Mercedesu AMG E63 estate a Audi RS 6 Avant, čo je naozajstná raketa na kolesách s motorom silnejším, než má väčšina Porsche alebo Ferrari. BMW M5 bolo vždy jednoduchšie, malo pohon len zadných kolies, proti pohonu 4x4 u Audi, motor bol iba atmosféricky plnený, proti přeplňovanému desaťvalcom v Audi, ale jazdné vlastnosti malo BMW lepšie. Na ceste z neho bolo vždy cítiť, že s vami komunikuje, že ste spojení s cestou, zatiaľ čo Audi išlo síce úžasne, ale jazda to bola inak trochu sterilný. Uvidíme, ako si povedie nová generácia M5 Touring, ale zatiaľ sa musíme uspokojiť s tou neoficiálne od Alpiny, ktorá vyzerá veľmi dobre a konkurencie schopne. To, že sa Alpina vyzná iv úprave kombíkov značí aj fakt, že prvé preplňované kombi pod touto značkou uzrelo svetlo sveta už v roku 1989.

, Fotka

Po designovej stránke bola Alpina až prekvapivo zdržanlivá a nájdeme tu len niekoľko úprav, ako sú nové zliatinové disky, nové nárazníky vpredu a vzadu a tiež niekoľko znakov Alpina na kapote. Avšak, vzhľadom na štvoricu naozaj mohutných koncoviek výfuku a pre Alpinu typickým liatym kolesám (20 palcov) si tento model s ničím nepomýlite. Ďalší vydarený detail je snehobiela metalíza, ktorá sa k autu naozaj hodí. Alpina vybavila tento model dvakrát preplňovaným osemvalcom so zdvihovým objemom 4.4 litra, ktorý dáva najvyšší výkon 507 koní pri 5500 ot / min a krútiaci moment 700 NM v rozmedzí 3000 až 4750 ot / min. Dvojica turbodúchadiel je od spoločnosti Garrett, pričom každá rad valcov má svoje turbo. Medzi ďalšie vlastnosti motora patrí napríklad priamy vstrek paliva a variabilné časovanie ventilov. S touto výbavou zvládne Alpina zrýchliť z 0-100 km / h za 4.8sa maximálna rýchlosť činí 300 km / h, vďaka čomu sa vo svete rýchlych kombi určite nestratí. Poháňaná je len zadná náprava, a to prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky ZF, ktorá disponuje aj možnosťou radiť manuálne páčkami pod volantom. Nakoniec musíme spomenúť aj skvelú praktickosť, batožinový priestor pojme 560 litrov nákladu a pokiaľ sklopíte zadné sedadlá, môžete previezť až 1670 litrov. Na špičku v podobne Mercedesu AMG E63 Estate to síce nestačí (695 / 1950 litrov), ale výsledok je to aj tak veľmi slušný. Oficiálne informácie v podobe ceny a dostupnosti na konkrétnych trhoch by sa mali na verejnosť dostať čo nevidieť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára