utorok 10. mája 2011

Audi RS3 Sportback : Súťaž

Audi A3 je populárny model a na našich cestách hojne k videniu vo všetkých produkovaných generáciách. Lenže keď sa pozrieme do ponuky nových skladových vozidiel alebo medzi jazdenky, nájdeme prevažne na základný benzínový motor 1,6 alebo najslabšie turbodiesel. Audi A3 je proste primárne auto do mesta, pravda, luxusnejšie kategórie a vyššie ceny.

Hraj o Audi RS3 Sportback



Lenže RS3 Sportback je z úplne iného cesta. Základné tvary karosérie sa síce od bežných variantov A3 Sportback zásadne nelíšia, ale skúsené oko samozrejme ľahko odhalí športové náturu RS3. To najdôležitejšie je ale skryté pod kapotou. Nová RS3 si vzala za vzor dávnu RS2 zo začiatku deväťdesiatych rokov a tak má päťvalcový preplňovaný motor s objemom 2,5 litra s ohromujúcim výkonom 340 koní, čo je v prepočte rovných 250 kW. Dechberoucí je aj hodnota krútiaceho momentu 450 Nm, ktorý je k dispozícii už od 1600 až do 5300 otáčok. Rovnaký motor vyčíňa pod kapotou Audi TT RS.

Výkonu má RS3 Sportback veľa, ale veľmi dôležitým parametrom je aj jej hmotnosť 1575 kilogramov. Nie je to úplne málo, ale s ohľadom na súčasnú obezita áut je to hodnota výborná a výraznou mierou prispieva k špičkovým výkonom. Maximálna rýchlosť 250 kilometrov za hodinu neprekvapí, auto v tejto rýchlosti priškrtí elektronický obmedzovač, inak by išlo určite aj rýchlejšie.

Poklonu však musíme novej audince vyseknúť pri pohľade na čas, ktorý potrebuje pri zrýchlenie z nula na stovku. RS3 to zvládne len za 4,6 sekundy, čo je hodnota priamo snová. Tak rýchlu nákupnú tašku inde nezoženiete a na svetlách vás predbehne len pár superšportov.
Audi RS3 Sportback

Potenciálny záujemca na jednu stranu poteší pre Audi tradičné trvalý pohon všetkých kolies Quattro, na druhú nepoteší absencia manuálnej prevodovky. Nová RS3 Sportback bude totiž dostupná len sa sedmistupňovým dvojspojkovými automatom Stronic. Ten má samozrejme aj manuálny režim, ale manuál je manuál.

Podľa výrobcu bude RS3 docela úsporným autom. Kombinovaná spotreba má hodnotu 9,1 litra, čo je vcelku prijateľná hodnota. Ale asi ani ten najväčší optimista neverí, že sa podobným hodnotám priblíži pri ostrej jazde, ktorú RS určite poskytne. Dodajme, že pre nižšiu spotrebu výrobca vybavil novinku olejovým čerpadlom s premenlivou účinnosťou a alternátor dokáže čiastočne rekuperovat energiu pri brzdení.

Ako správny top model rady A3 má novinka radu vylepšení, ktorými sa od bežných variantov odlišuje. Za nízkou hmotnosťou stojí napríklad kompozitové blatníky, odľahčená sú aj devätnásťpalcové kolesá. Audi sa chváli, že aj srdce RS3 je veľmi kompaktný a ľahký agregát. Je dlhý len 49 centimetrov a váži 183 kilogramov.

Upravený je aj podvozok, ktorý má oproti bežnej A3 Sportback rozšírený rozchod na 1,528 metra vpredu a 1,564 metra pri zadnej náprave. Podvozok je znížený o 25 milimetrov a naopak zväčšené kotúče majú vpredu priemer 370 milimetrov a vzadu 310 milimetrov. A pre milovníkov ostrého zvuku je vo výfukovej sústave umiestnený ventil, ktorý po stlačení tlačidla šport vylúdia ešte hlbšie tóny. Zmien sa dočkal aj interiér so športovými sedadlami a efektným obšitím červenou niťou. Nové audi má v základe prvky príplatkovej výbavy a nechýba vonkajšie športový kit karosérie.

Vcelku prekvapujúce je štartové cena RS3 Sportback. Teda aspoň tá nemecká, tuzemskú ešte importér nestanovil. Novinka má štát tesne pod 50 000 euro

Hraj o Audi RS3 Sportback

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára