štvrtok 2. júna 2011

Lúčenie s Veyronom vo veľkom štýle

Lúčenie, slzy a smútok. Tak to rozhodne nie je štýl Bugatti. Veyron síce definitívne končí, ale v dohľadnej je nový úspešný začiatok s modelom Galibier. Posledná prehliadka v Šanghaji prebehla vo veľkom štýle.

Bugatti Veyron už čoskoro definitívne nahradí zbrusu nový model Galibier, na ktorý sa určite všetci tešíme. Starý dobrý Veyron nám ale bude rozhodne chýbať. Posledná melanchólia, pri ktorej sa budeme môcť Veyronu nabažiť, práve prichádza. Lúčenie si môžeme užiť so špeciálnymi modely Grand Sport a Super Sport.

Bugatti Veyron Super Sport sa na vás bude tešiť v čiernom kabáte. Jediné, čo sa tu zmenilo, bol vzhľad. Celá jeho karoséria je vyrobená z karbónu. To bola skvelá voľba, pretože kilogramy rapídne padali k zemi. Krásny športovo ladený exteriér skvele dopĺňa zdobenie z lešteného hliníka. Ten bol použitý aj na liate kolesá, ktoré sú čerešničkou na torte tohto superauta.

Vyhraj Superšport podľa vlastného výberu


V interiéri bola zvolená superluxusné kombinácia čiernej a béžovej. Na prvý pohľad je jasné, že si pri jazde užijete toho najvyššieho komfortu. Na niektoré detaily bol aj v interiéri použitý obľúbený karbón. Pod kapotou síce nie je žiadna novinka, ale na druhú stranu sa jedná o osvedčenú klasiku.

Výkon šetnáctiválcového Bugatti Super Sport je 882 kW (1200 koní). Krútiaci moment sa vyšplhá až na hodnotu 1500 Nm. Najvyššia možná dosiahnutá rýchlosť je 415 km / hod, potom vám zábavu preruší neúprosný obmedzovač.

Druhým špeciálnym modelom pre Šanghaj 2011 je Bugatti Grand Sport. Karoséria špeciálneho roadsteru je biela v matnom prevedení s tmavo modrými detaily z karbónu. Tiež kolesá majú nádych modrého sfarbenia, ktoré dokonale ladia. Vnútro príjemne prekvapí námornícku temne modrú v kontraste so striebornou.

Príjemným štandardom zostáva šestnáctiválec preplňovaný štyrmi turbodúchadlami. Grand Sport má výkon 736 kW (1001 koní) a krútiaci moment 1250 Nm. Najvyššia možná rýchlosť je 407 km / hod a potom nastupuje obmedzovač, ktorý má vždy posledné slovo. Ak si necháte strechu dole a budete si užívať vietor vo vlasoch, maximálka sa vám zastaví už na 360 km / hod.



Model Bugatti Veyron Super Sport bol údajne postavený priamo na objednávku jedného náročného zákazníka z Číny. Druhý model Grand Sport bol vytvorený priamo pre udalosť tohtoročného šanghajského autosalónu.

Tým posledným miestom, kde sa špeciálna edícia Grand Sport a Super Sport ukázali, bol teda autosalón v Šanghaji. Ak ste na tomto autosalóne chýbali, môžete len dúfať, že nejakého z Veyronov stretnete na cestách. Táto šanghajská dernier sa už opakovať nebude. Môžeme trúchliť, ale tiež sa môžeme tešiť na nový Galibier, ktorý sa ukáže čo nevidieť. Môžete si byť istí, že to od Bugatti nebude krok späť.

Dokonalý luxus v kombinácii tej najvyššej rýchlosti. Touto dokonalou dotyčnicou skončila úspešná veyronovská éra. Bude vám Veyron chýbať alebo si radšej počkáte na nový model Galibier?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára