streda 12. augusta 2009

Chevrolet Volt - auto so spotrebou 1.2litra v meste

Elektrické autá - naša budúcnosť?

Chevrolet Volt je elektromobil, ktorý zrejme dosiahne spotrebu v meste iba 1,2 l/100 km. Toto očakávanie vyplýva z testov podľa návrhu federálnej metodológie merania spotreby paliva pre elektrické vozidlá dobíjateľné zo zásuvky, vypracovanej U.S. Environmental Protection Agency (EPA).

Od elektro auta Volt, ktorého začiatok výroby je v USA plánovaný na koniec roka 2010 (ako model 2011), sa očakáva, že v čisto elektrickom režime prejde až 64 km na jedno nabitie batérií. Za pomoci svojho vstavaného motora/generátora, ktorý je poháňaný systémom flex fuel môže predĺžiť svoj celkový dojazd až na viac ako 480 km.

Podľa predbežných informácií by mal byť priemerný vodič Chevroleta Volt byť schopný absolvovať každodenné jazdy iba v elektrickom režime, bez použitia akéhokoľvek paliva.

Kľúčom k dobrej výkonnosti tohto elektrického vozidla je aspoň raz denne ho pripojiť do elektrickej zásuvky.

GM očakáva, že Volt bude mať spotrebu iba 25 kWh na 161 km (čo je 15,5 kWh na 100 km) v mestskej prevádzke. Pri priemernej cene elektriny v Spojených Štátoch (čo je približne 11 US centov/1 kWh), by priemerný vodič Chevroleta Volt platil približne US$ 2,75 (1,95 Eura) za elektrinu potrebnú na zvládnutie 161 km, alebo asi 1,7 U.S. centu (0,01 Eura) na kilometer.

Chevrolet Volt používa elektrinu zo siete ako primárny zdroj svojej energie potrebnej prevádzku. Má k dispozícii dva prevádzkové módy: elektrický a predĺžený dojazd. V elektrickom móde toto auto nepoužíva palivo a neprodukuje ani žiadne výfukové splodiny. V tomto hlavnom móde ho poháňa len elektrická energia uložená v líthium-ionových batériách.

Keď batérie počas jazdy klesnú na najnižšiu dovolenú úroveň nabitia, elektromobil sa automaticky prepne do módu predĺženého dojazdu. V tomto sekundárnom móde vyrába elektrickú energiu potrebnú na pohon vozidla na palube umiestnený motor, ktorý funguje ako generátor. Energia z batérií vtedy slúží ako podpora pre motor/generátor v prípade jej zvýšenej potreby, ako napríklad pri prudkom zrýchľovaní, alebo v prudkých stúpaniach.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára