nedeľa 6. decembra 2009

Nové BMW 5

Po šiestich rokoch prezbrojuje BMW v strednej triede. A to vo veľkom štýle. Nový rad 5 bude mať totiž rovnakú platformu s vlajkovou loďou radu 7!















Vyhraj BMW

O tom, či je to dobré pre imidž "sedmičky", možno polemizovať, pre limuzínu strednej triedy to však predznamenáva obrovský pokrok. Všetko naznačuje už obrovský rázvor 2968 mm, na ktorý sa nechytá nový Mercedes E ani súčasné Audi A6. V porovnaní so sedmičkovým "bavorákom" je to len o desať centimetrov menej. Aj do dĺžky podrástla nová päťka o päť centimetrov na 4,9 metra.

BMW sa napriek tomu podarilo zvýšiť tuhosť karosérie o neuveriteľných 55 % a zabrániť rastu pohotovostnej hmotnosti. Ľahký hliník sa teraz nachádza nielen na blatníkoch a kapotách, ale aj na dverách a množstve ďalších konštrukčných prvkov.














Dizajn preberá niekoľko prvkov z BMW 5GT, ale pri pohľade zozadu si možno spomeniete aj na menší model trojkového radu. Akcent je však tentoraz kladený na športový štýl. Ľadvinky sú v porovnaní s 5GT o čosi menšie, zakrivenie masky výraznejšie a svetlá majú omnoho dynamickejší strih. Bočné prelisy zvýrazňujú dynamický stúpajúci profil.

V štandardnej výbave je nová generácia systému iDrive spojená so 7- alebo 10-palcovou obrazovou, adaptívny tempomat s pribrzďovaním, denné svetlá, dvojzónová klimatizácia, bezkľúčové štartovanie, multifunkčný volant či kvalitný audiosystém s CD. Dopriať si môžete nové bezpečnostné prvky ako bi-xenónové svetlá so samočinným prepínaním diaľkového režimu, tempomat s funkciou stop&go, varovanie proti opusteniu jazdného pruhu či monitorovanie slepého uhla.

Z luxusných prvkov je za príplatok k dispozícii štvorzónová klimatizácia, privieranie dverí, samočinné parkovanie, aktívne sedadlá, špičkové audio Profesional a množstvo ďalších systémov, z ktorých väčšina bola zatiaľ vyhradená len pre rad 7 alebo sa objavuje vôbec po prvý raz.

Na začiatku odštartuje BMW 5 kariéru s piatimi šesťvalcami a jedným osemvalcom. Základ tvoria benzínové verzie 523i (150 kW), 528i (190 kW) a 535i (225 W). Diesely zastúpia šesťvalce 525d (150 W) a 530d (180 kW). Na vrchole motorizácie zaujme miesto osemvalcové biturbo 550i (300 kW). Až neskôr doplní ponuku ekologický štvorvalcový diesel 520d (135 kW), ktorý sa bude dodávať za príplatok s úpravou BluePerformance, ktorá dosiahne emisné limity Euro 6. Okrem manuálnych 6-stupňových prevodoviek prichádza k slovu aj nový 8-stupňový automat a jeho športová modifikácia Sport Automatic.

Nárast výkonu sa však rozhodne neprejavil na spotrebe. Práve naopak. Celý rad úprav EfficientDynamics od použitia pneumatík s nízkym valivým odporom, cez čiastočnú rekuperáciu brzdovej energie, stop-štart systém, odpojiteľné čerpadlá až po asistent optimálneho radenia a uzatvárateľné lamely prednej masky znížili spotrebu o ďalšie decilitre paliva. Šokujúce je, že niektoré verzie s 8-stupňovým automatom majú nižšiu normovanú spotrebu ako v spojení s manuálnou prevodovkou. Tak napríklad 530d spotrebuje s automatom 6,2, kým s manuálom 6,3 litra nafty na 100 km. Najúspornejším modelom bude nepochybne štvorvalcový 520d, ktorý si vypýta priemerne len 5 litrov paliva. No rovnako fascinujúca je akcelerácia modelu 550i, ktorá šprintuje na stovku za rovných päť sekúnd, čo je len o tri desatiny viac ako pri starom BMW M5! Pritom spotreba je nižšia o 4,5 litra.

Vyhraj BMW

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára