pondelok 21. februára 2011

Pagani Huayra: 370km/h

Prastaré legendy indiánov Aymara rozprávajú o bohovi vetra Huayra Tata, ktorý velí vánkom, vetrom a uragánom preháňajúcim sa medzi vrcholkami Ánd. Vie zdvihnúť vody jazera Titicaca a zmeniť je v dážď, ktorý skropí plodnú Pachamamu, jeho ženu a bohyňu krajiny. Keď odpočíva, vody a rieky sú kľudné. Ale napätý pokoj pred búrkou je hrozivý ...

Tak nejako si Horacio Pagani, veľký automobilový rojko a skvelý konštruktér predstavuje, že má jeho najnovšie kreácie pôsobiť. Do Talianska prišiel tento umelec automobilov z rodnej Argentíny do učenia k tým najlepším.

Díval sa pod skrutkovače technikom od Lamborghini, a potom postavil Zond. Jeden z najobdivovanejších superšportov dneška. Na jej nástupcovi pracoval sedem rokov. Po dlhom čakaní a naznačenie teraz manufuktura zo San Cesario sul Panaro predstavuje Pagani Huyaru.

Testovanie sa odohrávalo okrem iného v padesátistupňové vyhni v Údolí smrti a celkom sa najazdil milión vývojových kilometrov.

Huayra potvrdzuje pevné spojenie Pagani a dvorného ladiča Mercedesu AMG. Toto auto už neoznačujú ako superšport, ale hypersport: dvanásťvalcový šestilitr biturbo má výkon cez 700 koní a zadné kolesá si musia poradiť s viac ako 1 000 newtonmetrov krútiaceho momentu. Presné informácie Horacio Pagani zatiaľ von nepustil.

AMG tento motor vyladili špeciálne pre nové Pagani, k nemu pripojili sedemstupňovou sekvenčnú prevodovku a celé to usadili do šasi z karbónu, titánu, chromolybdenu a ďalších kozmických materiálov. Okrem motora a prevodovky je huayra zložená z viac ako štyroch tisíc častí.

Motor vie 1 350 kilogramov "zhmotněného vetra", rozložených medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 44:56, rozbehnúť cez 370 kilometrov za hodinu. Údaj o zrýchlenie z nuly na stovku si zatiaľ Horacio Pagani schováva v zálohe na predstavení na autosalóne v Ženeve, zatiaľ je neoficiálny údaj 3,3 sekundy.


PlaySuperEna and win up to 150 million


Dôležitá je na novom Pagani aktívny aerodynamika. Auto je stavané ako krídlo: vpredu a vzadu sú plôšky, ktoré menia svoju polohu, upravujú prúdenie vzduchu a udeľujú auta čo najvyšší prítlak; pomáhajú tiež karbokeramickým brzdám pri spomaľovaní.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára