utorok 15. februára 2011

Hry: Need for Speed Pro Street recenzia

Tiež sa vám po prečítaní nadpisu mierne pretočili bulvy? Niet divu, máme tu totiž už milionté pokračovanie série Need for Speed! . No ale keďže sa herni-automobilový priemysel príliš nehýbe, zaslúži si iste tento počin od Electronic Arts svoje miesto iv našom časopise.

Ak máte prejdenej všetky predchádzajúce diely, určite vám neuniklo, že evolúcia tejto série má skôr pozvoľnejší tendenciu, mám ak na vás vytasit jedno zo svojich politicko-sociálnych prirovnanie, videl by som to na rovnako extrémny pokrok, ktorý sa odohráva v raste hrubých miezd mongolských pastierov vysokohorských kôz.
Aký bol ale môj údiv po odohraní Pro Street? Nemalý, a to v tom smere, že snaha o akýsi posun vpred tu bola naozaj zrejmá, vo výsledku, podľa môjho názoru síce nie príliš úspešná či revolučné, ale evidentná. Vo čo go? Inu opustíme prostredie veľkomestských ulíc a presunieme sa na pretekársky okruh. Čo to znamená? Preteky už nie sú nelegálne, takže môžeme zabudnúť na naháňačky s políciou a miesto nočného, adrenalínom nabitého pretekanie sa tentoraz v pokoji vyspíme a helmu nasadíme až so slniečkom nad hlavou. Táto zmena sa samozrejme týka predovšetkým herného prostredia, ktoré sa tým stalo celkom nudné, pretože koho by bavilo kochať sa skvostným púštnom panorámou ...


PlaySuperEna and win up to 150 million

Cieľ nášho snaženia je teda jasný - byť opäť najlepší

Ďalšia výraznejšia zmena sa týka jazdných vlastností áut. Doteraz išlo totiž predovšetkým o to, kto dokáže ísť najdlhšie "na plnej". Teraz sa však musíme sústrediť na predtým nemysliteľné veci, ako je rýchlosť pred zákrutou, veľký dôraz je potom kladie na umenie správne načasovanej brzdenia, ktorého dokonalé osvojenie si iste vezme nejaký čas aj skúsenejšieho hráča. Na tomto mieste by som si dovolil udeliť menšiu radu - ak chcete prežiť aspoň trochu realistickú jazdu, vyberte najťažšie obtiažnosť, pretože u dvoch nižších auta sama zatáčajú a brzdí, čo citeľne uberá na radosti z vyhraného závodu. Nové poňatie teda hru mierne posúva od arkády k simulátoru, nečakajte ale žiadny zázrak, arkáda to predsa len stale je.
Nikoho určite neprekvapí ani prítomnosť kariéry, ktorá sa tentoraz skladá zo závodných dní, obsahujúcich určitý počet pretekov. V každom takomto dni sa stáva hlavnou métou "ovládnutie", čo neznamená nič iného, než nutnosť nazbierať určitý počet bodov, ktorých počet nezávisí iba od zisku prvého miesta v každom súboji, body sa počítajú aj podľa zajetého času alebo za jazdu bez poškodenia vozidla. Po absolvovaní určitého počtu závodných dní nás čaká výzva, v ktorej sa vždy stretnete s jedným z kráľov týchto závodu, cieľ nášho snaženia je teda jasný - byť opäť najlepší.
Druhy pretekov ostali takmer žiadnych zmien, máme tu teda klasický okruhový závod, tentoraz nazvaný grip, ďalej drift (bez volantu pekelný), nepostrádateľný drag, v ktorom teraz nove musíme pred štartom zahrievať pneumatiky (čo už druhýkrát prestáva byť zábavné) a ďalšie variácie na to, čo poznáte z niektorého z minulých dielov. Svoje oceľové orie môžeme samozrejme aj tunit, na výber je množstvo motorových i exteriérových úprav, ktoré majú teraz aj vplyv na aerodynamiku, prítlak a iné veci, ktorým ani trochu nerozumiem. Dôležité ale je, že už nebudete mať jedno univerzálne auto, ale na každú závodné disciplínu iné, pre tú ktorú špeciálne upravené pre maximálnu efektivitu. Vozový park teraz ponúka 55 vozidla, ktoré sa nám budú v priebehu pretekaní postupne sprístupňovať.
Need for Speed: pre Street Need for Speed: pre Street Need for Speed: pre Street
Prvá hodina hranie pre mňa bola zážitkom

Čo ma potešilo, bol fakt, že autori přikouzlili vozidlám celkom slušne vyzerajúci model poškodenia, čo hre pridáva na realistickosti. Aj grafika doznala značného posunu vpred, nášmu oku zalahodí dym uvoľňujúca sa od pneumatík alebo treba štrk odletujúce od kolies a podobné príjemne vyzerajúci detaily.
Ako to zhrnúť ... Prvá hodina hrania pre mňa bola zážitkom, po odhalení noviniek som bol však nemilo prekvapený rýchlosťou, s akou sa dostavila nuda a stereotyp, ako to poznáme už od minulých dielov. Inu je vidieť, že obchod je obchod a ak to budú ľudia stále kupovať, budú chlapci v EA tepat jeden a ten istý nápad stále do kola. Touto vetou sa s vami rozlúčim au jubilejného tisíceho pokračovanie série Need for Speed sa teším dovidenia.

autor: David Jelínek

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára