Indická automobilka Tata Motors v treťom finančnom štvrťroku minulého roka takmer štvornásobne zvýšila čistý zisk na 24,24 miliardy rupií (9,5 miliardy Sk) z 6,5 miliardy rupií pred rokom. Za rastom stáli zlepšené výkony britských luxusných značiek Jaguar a Land Rover a silná domáci dopyt.
Štvrťročný zisk prekonal očakávania analytikov. Tí ho podľa prieskumu agentúry Reuters odhadovali na 21,86 miliardy rupií (8,5 miliardy korún). Celkové tržby spoločnosti v štvrťroku končiacom v decembri medziročne stúpli o 22 percent na 316,85 miliardy rupií (123 miliárd korún). Akcie firmy po zverejnení štvrťročných výsledkov posilnili o viac ako päť percent.
Čistý zisk divízie Jaguar Land Rover predstavoval takmer 20 miliárd rupií. Tata divíziu kúpila v roku 2008 od americkej automobilky Ford Motor za 2,3 miliardy dolárov (zhruba 41 miliárd Sk). Očakáva sa, že divízia bude v najbližších štvrťrokoch hlavným motorom rastu spoločnosti Tata, pretože dopyt po luxusnom tovare sa zvyšuje, a to hlavne v rozvíjajúcich sa ekonomikách.
Tata teraz ťaží z rýchleho ekonomického rastu v Indii, ktorý podporuje dopyt po automobiloch. Celkový predaj osobných automobilov v Indii sa vlani vďaka stúpajúcej kúpnej sile obyvateľov zvýšil o rekordných 31 percent na 1,9 milióna vozidiel.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára