piatok 25. februára 2011

Automobilky expandujú na východ

Hurá na východ. Automobilky chcú predávať už polovicu áut mimo Európy
Renault čaká úspech hlavne v Číne, Rusku a Brazílii. Na východ expanduje aj Škoda a mohutné investície chystá aj materský Volkswagen.

Zarobiť na rozvíjajúcich sa trhoch, investovať do domácich tovární a následne znovu zarobiť na vývoz do rozvíjajúcich sa krajín a upevniť si postavenie v Európe. Tak vyzerá stratégia veľkých európskych automobiliek, ktorým klesajú tržby v Európe, inde však naopak rastú.

Francúzska automobilka Renault sa rozhodla investovať v rokoch 2010 až 2013 na európskom trhu 5,7 miliardy eur (136,8 miliardy korún). Približne štyridsať percent z tejto investície pôjde na modernizáciu tovární vo Francúzsku.

Firma si na tieto výdavky zarobila najmä predajom mimo Európy, konkrétne v Číne, Rusku, Brazílii či Južnej Kórei. Investície v Európe by potom automobilkám mali pomôcť k ďalšej expanzii na rozvíjajúcich sa trhoch. Tie by sa mali do roku 2016 podieľať na objeme tržieb polovicou.


PlaySuperEna and win up to 150 million


Najväčšia európska automobilka Volkswagen už predtým oznámila, že bude investovať v najbližších štyroch rokoch len v Číne 10,6 miliardy eur. Celosvetovo prvýkrát značka Volkswagen vlani dosiahla 4,5 milióna novo registrovaných vozidiel, a to najmä vďaka predajom v Číne, ktoré zaznamenali rast o 29% na rekordných 2,35 milióna vozidiel. Počet predaných áut v Európe klesol o 6,4 percenta na približne 1,5 milióna vozidiel.
Škoda Auto expanduje na východ

Ani mladoboleslavská automobilka Škoda nezostáva pozadu za svojím nemeckým majiteľom. Škodovky sa najlepšie predávajú najmä v Rusku, ale aj v Číne a Indii. Vďaka dopytu v týchto krajinách sa predaja automobilky v minulom roku zvýšili o 11,5 percenta.

Škoda Auto sa zaviazala objem svetových tržieb do roku 2018 ešte zdvojnásobiť.

Ďalšie francúzska automobilka Peugeot sa stala jednou z mála automobiliek, ktoré za minulý rok - podľa štatistík spoločnosti analyzujúci automobilový trh JATO - nezaznamenali pokles tržieb na európskom trhu. Napriek tomu sa aj šéf skupiny PSA Peugeot Citroën Philippe Varin dlhodobo snaží o "oslobodenie" automobilky od európskeho trhu. V roku 2009 zaberala autá predané na európskom trhu 66 percent objemu tržieb Peugeotu. Preto sa chce aj Varin v nadchádzajúcich rokoch sústrediť najmä na trhy ázijského združenia ASEAN. V Singapure zaznamenala automobilka zvýšenie tržieb za minulý rok o 14, 4 percenta v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

Najväčší prepad tržieb za minulý rok zaznamenala v Európe talianska automobilka Fiat. Jej európske predaje sa oproti roku 2009 prepadli o 18,6% a jej podiel na trhu sa znížil na šesť percent. Celosvetovo sa automobilová skupina Fiat zameriava skôr na Latinskú Ameriku, kde sa jej darí.

Vlani sa jej podarilo udržať vedúce postavenie v Brazílii, kam celkovo dodala 761 tisíc automobilov. Fiatu tak patrí takmer 23 percent tohto trhu. Ani v Argentíne si automobily zo skupiny Fiat nevedú zle. V minulom roku zaznamenala automobilka rast tržieb o 44% a zabrala tak desať percent tamojšieho trhu.
Stávka na kvalitu a luxus

Aby automobilky uspeli aj na európskom trhu, chcú stavať kvalitné, drahšie autá. Že sa to môže vyplatiť, dokazujú minuloročné rekordné výsledky výrobcov luxusných automobilov BMW a Mercedes-Benz. Obe nemeckej značky bodujú nielen na európskom trhu, ale aj na rozvíjajúcich sa trhoch, kde zaznamenávajú spolu s Audi rekordné tržby. BMW zaznamenala nárast tržieb za minulý rok o 13,6 percenta na 1,46 milióna vozidiel, čo je historicky druhý najlepší rok automobilky.

"Očakávame rekordný predaj cez 1,5 milióna vozidiel," uviedol finančný riaditeľ spoločnosti Friedrich Eichiner o tomto roku.

Aj Mercedes-Benz bude spoločne s celým koncernom Daimler tento rok spoliehať na pretrvávajúce silný dopyt v Ázii.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára