Aston Martin prichádza po superšportu One-77, štvordverové kupé Rapide a mini vozidla Cygnet s ďalším úplne novým modelom. Nový Aston sa volá Virage a je to výkonné luxusné kupé, ktoré sa zaradí medzi existujúce modely DB9 a DBS.
Virage vyplní medzeru medzi dvoma existujúcimi aston. A to ako výkony, tak aj cenou. Novinka je výkonnejší a drahší ako Aston Martin DB9, na druhú stranu bude dostupnejší než model DBS, na ktorého stráca aj výkonovými parametrami.
Aston Martin dokáže vyprodukovať oku lahodiaci automobily a novinka Virage nie je výnimkou. Nový model svojim dizajnom nadväzuje na existujúce modely, elegancia má teda na rozdávanie. Dizajnéri britskej automobilky sa tentoraz vyvarovali akýchkoľvek výstredností, nový aston teda pôsobí o poznanie konzervatívnejšie, než mierne extravagantné superšport One-77.
Súčasne s kupé virage predstavil Aston Martin aj jeho otvorenú variantu, tradične pomenovanú Volante. Dnes tak módny pevnú skladaciu strechu ale nemá, kabriolet je verný klasickej plátenej zaťahovacej streche.
Virage bude v predaji nielen ako dvojmiestne kupé, ale aj v konfigurácii 2 +2. Cez hojné použitie hliníka, horčíkovej zliatiny alebo kompozitných materiálov je hmotnosť vozidla 1 785 kilogramov. Kabriolet Volante je s hmotnosťou 1 890 kilogramov ešte o 100 kíl ťažší.
Aston Martin Virage, ktorého meno znamená francúzsky zákrutu, nie je žiadny drobček. Na dĺžku meria 4 703 mm a na šírku 2 061 mm vrátane zrkadiel. Kupé je vysoké 1 282 mm, otvorená verzia Volante je vyššia o sedem milimetrov. Rázvor činí 2 740 mm. Vedľa pasažierov pojme kupé Virage aj 184 litrov batožiny, kabriolet iba 152 litrov.
Virage poháňa šesťlitrový dvanásťvalec s výkonom 365 kW, teda 490 koní. Maximálneho výkonu motor dosahuje pri 6 500 ot. / min. Nový aston je teda výkonnejší ako model DB9 (350 kW), ale menej výkonný ako model DBS (380 kW). Maximálny krútiaci moment 570 Nm dosahovaný pri 5 750 ot. / min je zhodný s modelom DBS.
Novinka od Aston Martinu atakuje třísetkilometrovou hranicu, ručička tachometra sa ale zastaví tesne pod, na hodnote 299 km / h. Z nuly na stovku vystrelí nové superkupé za 4,6 sekundy. Virage používa šesťstupňovú automatickú prevodovku Touchtronic 2 s možnosťou manuálneho radenia páčkami pod volantom.
Samozrejmosťou sú predné bi-xenóny s integrovanými LED svetlami pre denné svietenie a pre upozornenie na zmenu smeru. Zadné svetlá sú taktiež vyrobené technológiou LED. Diódové svetlá si našli miesto aj na boku vozidla nad prieduchmi od motora.
Poriadnej športové kupé musí mať rozmerné kolesá, v základe sú teda dvadsaťpalcové ráfky pripravené pre pneumatiky Pirelli P Zero. Nechýba všemožne pomocníci konania. Voz je vybavený dynamickou kontrolou stability DSC, adaptívnymi tlmičmi ADS, elektronickou distribúciou brzdnej sily EBD, brzdovým asistentom EBA alebo kontrolou trakcie.
Očakáva sa základná cena okolo 210 000 eur, teda v prepočte približne šiestich miliónov korún.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára