Oficiálne odhalenie Volkwagen Beetle automobilka naplánovala na tri miesta naraz. Novinku si prehliadnu návštevníci autosalónu v Šanghaji a prakticky v rovnakom čase sa odohráva premiéra iv Berlíne av New Yorku. Volkswagen sa kvôli tejto globálnej akcii spojil s hudobnou televíziou MTV.
Akcie v New Yorku sa je umiestnená do klubu Terminal 5, kde pri tejto príležitosti vystupuje svetoznáma skupina Black Eyed Peas. V Berlíne v klube EWerk zase vystupuje belgickej duo 2manydjs. Obe akcie prenáša naživo MTV pod názvom World Stage.
Volkswagen New Beetle sa v sériovej podobe objavil v roku 1998, ako jeden z prvých automobilov s retro dizajnom. Vlani bola v predaji Final Edition, lakovaná svetlo modrou farbou Aquarius Blue. Modrý lak u hatchbacku doplnil čierny stredný diel strechy, u kabrioletu strešné plátno svetlej farby. Final Edition bolo v Spojených štátoch posledný ponúkanú verzií súčasnej generácie VW Beetle, edícia bola limitovaná na 1.500 exemplárov každej karosárske varianty.
Nový Chrobák prišiel o prívlastok New a je jednoducho pomenovaný VW Beetle. Meno má byť prvým odkazom na prapredka so vzduchom chladeným motorom za zadnou nápravou. Tým ďalším je dizajn karosérie. Nová generácia narozdiel od New Beetle z rokov 1998 až 2010 nemá zaguľatenou strechu a svojou siluetou oveľa viac pripomína klasický Chrobák.
Exteriér
Kým New Beetle pôsobil dojmom roztomilého autíčka pre ženy, tak Bettle má vďaka svojim proporciám s širší a dlhší kapotou motora, nižším a strmším čelným sklom, menej zaguľatenou strechou a spojlerom na zadnej časti pôsobiť oveľa mužněji. Podobne ako koncept Ragster z roku 2005 má byť dynamickejší a športovejší, čo sa mu minimálne na fotografiách darí veľmi dobre.
Vyššie uvedená slová potvrdzujú aj čísla, ktoré hovoria celkom jasne. S celkovou dĺžkou 4278 mm je Beetle o 152 mm dlhší než jeho predchodca as šírkou 1808 mm je o 84 mm širšie, zatiaľ čo s výškou 1486 mm je o 12 mm nižšie. Rázvor náprav 2537 mm sa predĺžil o 28 mm.
Dizajn karosérie, ktorá odkazuje na klasický Chrobák a zároveň rozvíja súčasný dizajnový štýl VW (napr. tvarom nárazníkov), vytvorili dizajnéri Cris Lesmana, Nisan Kuca pod vedením Marca Nepárny.
Interiér
Podobne ako exteriér aj interiér sa snaží pripomenúť originál a zároveň zostať verný súčasnej DNA Volkswagenu. Palubná doska tak predstavuje zaujímavé spojenie retro dizajnu so súčasnosťou. Prístrojový štít sa snaží navodiť podobnú atmosféru ako v starom Chrobák, zatiaľ čo stredová konzola s navigáciou a ovládaním klimatizácie nenechá nikoho na pochybách, že sa píše rok 2011.
Vzhľadom k zníženiu celkovej výšky asi nikoho neprekvapí, že aj v prípade vzdialenosti sedáka vodiča od stropu došlo ku skráteniu z 1082 mm na 1044 mm, čo stále nadpriemerná hodnota. Predĺženie a rozšírenie Beetle sa prejavuje na zväčšenie batožinového priestoru, ktorého objem je teraz 310 litrov, namiesto doterajších 209 litrov.
Dizajn interiéru majú na svedomí Tomasz Bachorski a Ingo Brückmann. Za použité materiály a ich farby sú zodpovední Oona Scheepers a Sussanne Gerken. V Európe bude vedľa základného čierneho prevedenia Beetle ponúkaný vo verziách Design (časti interiéru vo farbe karosérie) a Šport (vzhľad materiálov z uhlíkových vlákien.
Výbava
Volkswagen plánuje Beetle ponúkať s bi-xenónovými hlavnými svetlometmi a denné svetlami z LED, ktoré tvoria 15světelných diód po obvode svetlometu. V ponuke príplatkovej výbavy bude figurovať aj nová panoramatická strecha, ktorá má o 80% väčšiu zasklenú plochu než u predchádzajúceho modelu, zachytí 99% UV žiarenia a 92% tepelnej energie.
Chýbať nebude bohatá ponuka autorádií a navigačných systémov, na ktorej vrchole je RNS 510 s 6,5 palcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládaním, DVD prehrávačom, slotom pre SD kartu a 30 GB hard diskom. Milovníkom hudby príde vhod sound system by Fender. Svetoznámy výrobca elektrických gitár a ich príslušenstva sa spojil so značkou Panasonic a pre Volkswagen vytvoril tento audio systém s výkonom 400 Wattov. Beetle bude prvý vozidlom v Európe s týmto systémom.
K praktickým prvkom výbavy Beetle patrí bezkľúčový vstup a štartovanie. Súčasťou bezpečnosťou výbavy bude štandardne ESP a šesť airbagov.
Motory
Paleta pohonných jednotiek pre európske trhy bude obsahovať tri zážihové a dva vznetové motory. Základná benzínovou motorizáciou bude 1,2 TSI (77 kW/105 k), po nej nasleduje 1,4 TSI (118 kW/160 k) a vrcholom je 2,0 TSI (147 kW/200 k). Vznetové motory zastupujú 1,6 TDI (77 kW/105 k) a 2,0 TDI (103 kW/140 k). Všetkých päť motorov bude možné za príplatok spojiť s dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Pre motory 1,2 TSI a 1,6 TDI bude v ponuke prevedení BlueMotion. Tieto verzie majú mať podľa predbežných údajov kombinovanú spotrebu 5,5 litra benzínu na 100 km, resp. 4,3 litra nafty na 100 km. Beetle s motormi 2,0 TSI a 1,4 TSI bude štandardne vybavený elektronickou náhradou samosvorného diferenciálu XDS.
Predaj Volkswagenu Beetle sa má na európskych trhoch rozbehnúť na prelome októbra a novembra tohto roku.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára