Premiéra v apríli v Šanghaji, do predaja na konci roka. Taký je plán najprestížnejšieho z nových Citroën.
Citroën DS5 stane na pomyselnom vrchole nad malým štýlovým hacthbackem DS3 a kompaktným crossoverom DS4. Ako taký ponúkne najextravagantnejšie design ale aj všetky pokročilé technológie.
Konkrétne v Číne sa ešte od budúceho roka pridá luxusná limuzína DS9, o jej predaji v Európe ale zatiaľ nie je s definitívnou platnosťou rozhodnuté.
Design - chróm ako známka luxusu
Exteriér vychádza zo štúdie C-SportLounge. Vsádza na moderné plynulé línie, zložitý tvar veľké masky chladiča s chrómovanými elementmi alebo LED svetlá pre denné svietenie.
Chrómom pritom Citroën vôbec nešetril, pretože tvar denných svetiel kopíruje lišta v spodnej časti nárazníka, na ňu nadväzuje podobný prvok na bočných dverách a všetko korunuje zalomená lišta kopírujúci kapotu motora až do stĺpika čelného okna.
Expresívne profil sa vyznačuje ostro rezanými, zvlnenými prelisy, plynulú líniou strechy a rozdvojeným stĺpikom čelného okna. Kríže ponúka kontrast klesajúcej strechy a vysokej línie bočných okien. Podobný princíp bol vyskúšaný už napríklad na Peugeote 5008. Piate dvere s dvojitým presklením, zasahujúcim do strechy, zase pripomína minulú generáciu Citroënu C4 Coupé.
Vonkajšie rozmery 4530 x 1850 x 1508 mm a rázvor 2727 mm striedmo balansujú na hranici nižšej strednej a strednej triedy.
Interiér - extravagancie a prémiové materiály
Kreativita dizajnérov sa dotkla aj interiéru. Futuristickému volantu sekunduje členitý a bohatý dekor palubnej dosky, komplikovaný dizajn výplní dverí alebo čistá grafika prístrojového štítu. Nové technológie reprezentuje farebný Head-Up Display, ktorý rozvíja riešenia z Peugeotov 3008 a 508.
Voľbe a spracovanie materiálov bola venovaná maximálna pozornosť. Sofistikované tvary interiéru sú zdôraznené striedaním kože, Alcantary, dreva, hliníka a pochopiteľne plastových elementov. Rozložitá sedadlá sú aspoň na pohľad prísľubom vysokej úrovne komfortu.
Motory - 4x turbo, 1x hybrid
Koncern PSA nás už u Peugeotu 508 začal pripravovať na to, že pod si pojmom benzínový downsizing predstavuje jednotné nasadenie motorov s objemom 1,6 litra. Citroën DS5 spoľahne výlučne na preplňovaný 1,6 l THP v dvoch verziách - 115 kW s automatickou prevodovkou a 147 kW s manuálnou prevodovkou (poznáme z Peugeotu RCZ).
Vznetovým základom bude 1,6 e-HDi 110 o výkone 82 kW. Najslabšie turbodiesel bude využívať systém Stop & Start a elektronicky ovládanou robotizovanú prevodovku.
Dvojliter 2,0 HDi dosahuje výkon 120 kW a ponúkne voľbu medzi manuálnou a automatickou prevodovkou.
Hybridný DS5 HYbrid4 (na aute označené DS5h) spojí 2,0 HDi s výkonom 120 kW s elektromotorom 27 kW. Agregáty sú oddelené, elektromotor poháňa zadné kolesá samostatne, bez mechanického spojenia s turbodieselom. Prevodovkou pre hybrid bude robotizovaný manuál.
Všetky prevodovky dostanú šesť prevodov pre jazdu vpred.
Štandardom bude vpredu náprava typu pseudo McPherson a vzadu Skrutná priečka. Hybrid dostane zadnú viacprvkovú nápravu, ktorá musí pojať elektromotor a zároveň vyhovieť zástavbe akumulátorov.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára