Rad 1 v prevedení kupé niekedy býva označovaná za ideového nástupcu druhej generácie radu 3 - slávneho modelu E30. Trojkové BMW v priebehu času narástla do väčších rozmerov (rovnako ako všetky modely strednej triedy), pod radom 3 tak vznikol priestor pre model, ktorý opráši pôvodné filozofiu kompaktných BMW.
Porovnanie proporcií tento predpoklad potvrdzujú. Rozdiely vo vonkajších rozmeroch sú nasledujúce: BMW 1 M Coupé je len o 34 mm dlhší než jeho kultovej oponent M3 E30. Širšia je o 123 mm a vyššie o 50 mm. Rázvor je u radu 1 o výrazných 98 mm dlhší.
Kompaktné BMW 1 M Coupé šľachtí štylistický bodykit. Ten má za úlohu, okrem zvýšenie dramatickosti tvarov, tiež zlepšiť aerodynamické vlastnosti. Sprievodným efektom je zvýšenie vonkajších rozmerov karosérie - k rozmerom pôvodného BMW 1 Coupé pridáva 20 mm na dĺžku, 55 mm na šírku (najmä vďaka použitiu nových blatníkov). Štylistické úpravy súvisí so zväčšením rozchodu kolies - namiesto pôvodných 1474 mm a 1507 mm je hodnota pre obe nápravy rovnaká, a to 1541 mm.
BMW 1 M Coupé: Silnejší, rýchlejší, ľahší ako M3 E46
Už profil bežného prevedenia BMW 1 Coupé pôsobí športovým dojmom. V ostré variante M je doplnený o zosilnené prahy a efektné výkroj medzi predným blatníkom a dverami. Štíhla spätné zrkadlá so svojim tvarom inšpirovala u súčasného vydanie BMW M3.
Kreatívne linky a prelisy z provy sa objavujú aj na zadku, kde spestrujú nárazník. Tu však hrajú iba estetickú úlohu, žiadny technický či mechanický význam nemajú. Dynamiku tvarov dokresľuje zabudovaný spojler a legendárny logo s písmenom M.
Kabína sa z estetického hľadiska príliš nelíši od bežného prevedenia. Tradícia modelovej línie s prídomkom M mierne narúša absencia skosenie stredového panelu smerom k vodičovi, z čoho budú nespokojní najmä puristi divízie M. Zásadná rysy prístrojovej dosky aj naďalej tvoria svojbytný výkroj v dolných partiách hornej časti prístrojovej dosky. Veľké množstvo tmavých materiálov v interiéri oživuje oranžovej prešívanie koženého čalúnenia.
Dizajnovým sokom vyššie uvedené novinky je populárne športové kupé BMW M3 E30, produkované v rokoch 1986 - 1990. Však porovnanie ponúkla aj sama automobilka v prvej sade oficiálnych fotografií, kde sú 1 M Coupé a M3 E30 bok po boku.
Jedná sa o vozidlo klasických tvarov, ktoré si našli veľké množstvo priaznivcov. Najmä ľudia z týchto radov nezriedka kritizujú prielom v dizajne modelov značky, spôsobený Christopherom Bangle a jeho pokusy prelínanie plôch a kriviek.
Predok zdobí jeden z charakteristických tvarových prvkov vozidla, ktorým sú dva páry okrúhlych svetlometov. Ikonické riešenia masky chladiča v podobe dvoch nezávisle činné nasávacích otvorov v atypickom tvare (tzv. ľadvinky) je vertikálne orientované. Nasledujúce generácie M3 E36 už disponovala ľadviny, ktoré inklinovali skôr k horizontálne směřovanému tvaru.
Čistý profil ozvláštňujú špecifické blatníky, pokrývajúci veľkú časť bočnej plochy karosérie. Oproti novému BMW 1 M Coupé sú tieto partie výrazne hladšia a menej komplikované, čo má za následok nadčasovosť, vďaka ktorej vozidlo zaujme aj 20 rokov po ukončení výroby. Vozidlo vizuálne znižujú a rozširujú prahy karosérie.
Na zadnej časti panuje čistota a jednoduchosť prevedenie. Združené svetlá v tvare obdĺžnika majú už na prvý pohľad jasne od seba oddelené jednotlivé svetelné segmenty. Mohutný spojler tvorí dominantu celej zadnej časti.
Interiéru dominuje palubná doska, vyvedená v duch tradícií BMW. Tvorí ju jednoduché linky a jasne čitateľné prístroje. Neoddeliteľnou súčasťou celku je orientácia stredového panelu smerom k vodičovi. Dizajn kabíny pôsobí puristický, čo vyniká iv porovnaní s novým 1 M Coupé. Punc legendy dotvára logo M na spodnom ramene trojramenného volantu.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára