BMW dlho vyčkávalo, ako to s jeho dvoma súpermi dopadne. Teraz všetko vidíme oveľa jasnejšie a Mercedes s Audi už sa môžu len triasť na rok 2012, kedy BMW uvedie svoju horúcu novinku. Poďte sa s nami pozrieť, čo nemecká automobilka pripravuje.
Koncept BMW Grand Coupé bol predstavený na autosalóne v Pekingu už minulý rok v apríli. Už na prvý pohľad ale bolo jasné, že nejde o žiadnu scifi štúdiu, ale blízky pohľad do budúcnosti. Dnes je Grand Coupé viac než blízko svojej sériovej výrobe. Teraz sa už len dotvára konečná podoba nového modelu, ktorý sa oproti konceptu bude líšiť len v detailoch, a môže sa začať s ďalšou úspešnou výrobou.
Koncept má veľmi športový tvar karosérie, čo ešte umocňuje výška automobilu, ktorá by mala byť nižšia ako 1,4 metra, dlhý klesajúci predok a kabína, ktorá je posunutá dozadu k zadnej náprave. Športovému vzľadu tiež veľmi lichotia veľké prieduchy nasávania vzduchu. Skutočnou ozdobou a čerešničkou na torte sú veľké BMW obličky.
Tešiť sa teda môžeme na luxusnú tradíciu BMW v podobe bočných prelisov karosérie, koncových svetiel s usporiadaním do tvaru L alebo bezrámových okien typických pre označenie Grand.
Skutočné sériové BMW síce nebude tak extravagantné ako jeho štúdia, ale rozhodne je na čo sa tešiť. Nové BMW zapadne do radu 6, jeho celý názov zrejme bude BMW 6 Grand Coupé. Aj keď sa tento model mal od konceptu len obohatiť o niektoré z prvkov, jeho vplyv je tu viac ako zrejmý.
Jednou z najväčších zmien na koncepte prejde predný nárazník, ktorý bude totožný s radom 6. Zmeny spoznáte aj na spätných zrkadlách a na zadku auta. Tam nás BMW bohužiaľ ochudobní o krásne hranaté koncovky výfuku zapustené priamo do zadného nárazníka, nahradia ich obyčejnejšie guľaté.
Pod kapotou bude na výber zatiaľ z dvoch pohonných jednotiek. Oba motory sú benzínové. Ovládať divoké kone tu bude osemstupňová prevodovka a energiu ušetríte so systémom rekuperácie brzdnej energie.
Prvým motorom je trojlitrový radový šesťvalec so systémom Valvetronic. Výkon motora bude 235 kW (320 koní) pri 5800 - 6000 otáčkach / minútu. Krútiaci moment vystúpi až na hodnotu 450 Nm pri 1300 - 4500 otáčkach / minútu. Tento motor dostane označenie 640i a štandardne bude vo výbave aj systém štart-stop.
Druhý, silnejší motor pod označením 650i Cabrio, je 4,4 litrový vidlicový osemvalec s výkonom 300 kW (408 koní) pri 5500 - 6400 otáčkach / minútu. Krútiaci moment sa dostane až na hodnotu 600 Nm pri 1750 - 4500 otáčkach / minútu. S týmto motorom si užijete skutočný pôžitok z jazdy v kvalitnom nemeckom BMW.
BMW bude bojovať s hlavnými konkurentmi Mercedes-Benz CLS a Audi A7 Sportback. Ako celý boj so samotným BMW bude prebiehať, sa dozvieme už veľmi skoro. Teraz BMW 6 Grand Coupé čaká na patentovom úrade. Ak všetko pôjde ako po masle, mohol by sa nový model predstaviť na niektorom z autosalónov v roku 2012. A potom už môže prepuknúť sériová výroba.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára