BMW predstavilo v Detroite nový koncept ActiveE. Ten je elektrickou verziou kupé radu 1.
Dizajn exteriéru sa líši len ráfikmi kolies, pod kapotou je však všetko inak. Tam, kde má BMW 1 normálne motor, sa teraz nachádzajú nové li-ion akumulátory, vyvinuté v spolupráci s firmou SB LiMotive. Sú aj na mieste nádrže, ktorú elektrická "jednotka" nepotrebuje. O pohon sa stará jeden kompaktný synchrónny elektromotor, ktorý je integrovaný do zadnej nápravy a má výkon celkom slušných 170 koní (125 kW). Tak sa podarilo nielen dodržať tradičnú koncepciu zadného náhonu, ale tiež aj rovnomerné rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 50:50. Je to dôležité, pretože elektrická jednotka má pohotovostnú hmotnosť až 1800 kg, čo je skoro o štyristo kilogramov viac ako porovnateľná benzínová alebo dieselová verzia.
Napriek "nadváhe" sa však BMW ActiveE vôbec nemusí hanbiť za svoje dynamické parametre. Na stovku zrýchli iba za deväť sekúnd. Maximálna rýchlosť prototypu je zatiaľ obmedzená na 145 km/h. Dojazd je v bežnej premávke má 160 km, podľa amerických noriem to je až 250 kilometrov.
Dobíjanie cez bežnú elektrickú sieť trvá asi tri hodiny, v USA je to však vďaka 110-voltovej sústave až 4,5 hodiny.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára